نوشته شده توسط : رومینا علامه

با توجه به بخش قبلی، ملاحظه میشود که هنگامی که یک عبارت انواع سمعک جدیدبطور واضحی بوسیله یک کلمه عملکردی مشخص شده است، کار تجزیه گر تسهیل شده است (بعنوان مثال یک مکمل مثل کلمه above در جمله 7c یا یک ضمیر موصولی مثل who یا which). قسمت مشکل در جمله 10 این واقعیت است که مرز عبارت موصولی بطور واضح مشخص نمیباشد. اما مشکل واقعی بوسیله ابهام لوکال موجود در کلمه raced ایجاد شده است. در تفسیر صحیح جمله ، raced در جمله یک صفت مفعولی میباشد که منجر به یک garden path  میشود، بنظر میرسد raced شکل گذشته ساده میباشد. برداشت اغلب افراد از raced  اینست که یک فعل گذشته ساده میباشد و این مسئله زمانی که به فعل fell میرسند مشکل ساز میشود و چاره ای ندارند جز اینکه آنرا در ساختار بعدی ترکیب نمایند.شکل 3-7 این فرایند را نشان میدهد.

                                                

این اثر فقط زمانی مشاهده میشود که زمان گذشته ساده و شکل مفعولی  فواید سمعک برای کم شنوایان یک فعل یکسان میباشد. برای برخی افعال، شکل مفعولی و زمان گذشته ساده متفاوت میباشد. مثلا در مثال 10 ، اگر کلمه raced  با ridden جابجا شود دیگر جمله garden path نمیباشد.

 

ساختار ساختمان  (Building Structure)

بمنظور بازسازی ساختار یک جمله، تجزیه گر بایستی بطور موثر و سریع ارتباطات بین کلمات را که در یک توالی خطی میباشند، محاسبه نماید. برای انجام این کار تقریبا هر نقطه از جمله، بایستی دارای دو (گاهی بیشتر) گزینه ساختاری برای انتخاب باشد. تجزیه گر چگونه ساختار را تشکیل میدهد؟

یکی از منابع اطلاعاتی گرامر میباشد: نحو و مورفولوژی به تجزیه گر کمک میکند تا اسامی و افعال را شناسایی نماید آنها را درون سازه هایی قرار دهد که برای زبان پردازش شده نقش گرامری دارند. (قبلا این واقعیت مورد بحث قرار گرفت که خطاهای گرامری انواع مختلفی از پاسخهای مغزی ایجاد مینمایند.) منبع دیگر اطلاعاتی تاثیر سمعک بر شنوایی ، واژگان (Lexicon) میباشد: ورودی واژگانی برای یک کلمه بازیافتی، مملو از اطلاعات درباره فریم های ساختاری محتمل برای آن کلمه میباشد





:: برچسب‌ها: سمعک , سمعک ویدکس , سمعک استارکی , سمعک یونیترون , سمعک زیمنس , سمعک فوناک , سمعک اتیکن , سمعک اینترتون , انواع سمعک , خرید سمعک , قیمت سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: